Madeline Ingelgård

Min New Yrok resa

Publicerad 2015-11-03 12:06:00 i Resor,

Höstlovet 2015 blev nästintill legendarisk. Hade underbara dagar New York  men fick komma hem, hoppa på freagskvällen, tävla på lördagen och köra massa massa blir på söndagen, plus att jag fick måndagen ledig att göra saker för bara lilla mig.

Men tillbaka till New York, det var så härligt att vara tillbaka. Så, vi tar det för allra första början, 4 februari 1999. dagen jag kom till jorden, jag kom till New york, jag är född fasionista. Haha, inte riktigt men jag räknar New York som min hemstad, eller Larchmont snarare, en liten stad ca 40min med tåg utanför Manhattan. Jag bodde bara där 2år så minns ingenting, har sett massa bilder bara. Jag har dock varit tillbaka flera gånger, bott hos våra vänner i Larchmont. Där deras yngsta, deras dotter är -98, jag har bokstavligt talat känt henne sedan jag föddes.

I år var jag och mamma tillbaka igen, så mysigt. Vi var där lördag-torsdag, men landade i Sverige på fredag fm.
På planet till New York så var detså pass klart att vi såg grönland, det var så fint!

Första dagen, lördag var vi bara hos dom, vilket var skönt. Jobbigt att hålla sig vaken 5h till än vanligt när man rest och vaknat tidigt från början, men rätt ska vara rätt.
Andra dagen åkte vi ut till ett shopping center i närheten, där jag hittade två tröjor och ett par jeans. Annars var vi nog bara hemma och laddade för måndag, då vi var ut till Manhattan hen hel dag. Då shoppade vi våra resväskor fulla. Jag hittade flera fina tröjor och ett par stövlar. VIlle ha ett par skor till men hittade inte det så får bli här hemma istället!
Tisdagen så var vi ut i Westchester, en stad i närheten av Larchmont där vi bodde. Där åt vi lunch, gick en liten sväng i stan. Påvägen hem var vi in på Ann Taylor där mamma hittade en super fin klänning!
Onsdag var vår sista "heldag" och då var vi mest hemma, vi åkte iväg och handlade lite godis och annat att ta med hem. Så här ser enliten del av matkällaren ut just nu:

Under onsdagskvällen var vi även på en Broadway musikal, Matilda heter den. Det var så sjukt bra, rekomenderar den verkligen om ni ska se en musikal på Broadway!
Torsdag så tog jag och mamma en löprunda som slutade i power walk då jag inte orkade springa mer, hehe. Vi stannade på mamman i familjens gym där hon jobbar, träffade en av hennes klienter (hon är PT) som är svensk. Sedan tog vi en lunch påvägen hem och gick sedan hem. Dåfick vi börja packa och göra i ordning oss, dags för flygning. Vi fick ta tåget in till stan, byta till en buss som brukar ta ca. 40min men som tog 1,5h ut till flygplatsen. Flyget hem gick bra, sov inte särskillt mycket, middag var helt ok men frukosten var fruktansvärd, ogillar frukost redan men yoghurten som serverades, aldrig mer.
Vi kom hem säkert, glada och nöjda. Soluppgången på planet var magisk! VI melanlandade även i Oslo påvägen till och från New york.

Familjen har även en hund som heter Charlie, världens sötaste och mysigaste. Även otroligt rolig, på många sätt, men det här är bara en av dom: